Obserwatorzy

sobota, 15 lipca 2017

Mieszkańcy ogrodu... i nie tylko cz.2

W poprzednim poście pokazałam ptaki uchwycone aparatem, dziś trochę mniejsze zwierzątka.

Zacznę od pająków. Nie będę nazywała, bo nie znam się na nich;)




Mucha też może być fotogeniczna;)

Chrząszcz kruszczyca złotawka


I inne brzęczące...



I pełzające...





I fruwające...
... ważki w miłosnym uścisku.

 Chyba łątka dzieweczka, chociaż nie jestem pewna.

Na koniec nie zwierzątko, ale grzyb - sromotnik bezwstydny/sromotnik smrodliwy.
Niestety, od paru lat mam go w ogrodzie i wierzcie mi - okropnie smrodliwy, cuchnie na odległość! Nie wiem jak się go pozbyć? Próbowałam wapnowaniem i nic:( Teraz staram się zbierać jaja, by się nie rozsiewał, ale to nie takie łatwe, mimo codziennego przeglądu i tak gdzieś wyrośnie, zwabia muchy, które go rozsiewają:(

 By nie kończyć smrodkiem, na koniec parę kwiatków;)



Pozdrawiam cieplutko:)

33 komentarze:

  1. Brrr... Aniu na początek rzuciłaś mi pająki,jedyne stworzenia których się panicznie boję. Dobrze że potem było już tylko lepiej, ale do teraz mnie jeszcze trzęsie, brrr...

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu Twoje zdjęcie w makro zwierzątek i roślinek są genialne. Pisałam to już wielokrotnie i będę powtarzać do znudzenia . Masz niesamowity talent i myślę że niezły sprzęt fotograficzny , byle jakim "głupolem" takich zdjęć nie da się zrobić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu:) Sprzęcior jest z bardzo średniej półki, poza tym już chyba czas na zmianę, bo coraz gorzej łapie ostrość;)

      Usuń
  3. Zgadzam się z Anią, robisz fantastyczne zdjęcia. Nigdy chyba nie widziałam takiego białego pająka. Na widok pająków dostaję dreszczy więc raczej obchodzę je dużym łukiem. Za to ślimaczki są niezwykle fotogeniczne - super ujęcia.
    Nie ma to jak letni ogród pełen niespodzianek.
    Miłej niedzieli Anulko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też się zgadzam z Anią:)A sromotnika poczęstowałabym randapem może to pomoże:)Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się boję, bo wyrasta w krzewach i bylinach:(
      Pozdrawiam Jadziu:)

      Usuń
  5. Z brzęczącymi właśnie się zaprzyjaźniam zbierając lawendę, a te pełzające malowniczo podjadły mi pysznogłówkę i nie tylko:-)Piękne zdjęcia ogrodowego mikrokosmosu. Pozdrawiam ze swojego zielonego zakątka:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiaty piękne ale pająków i pszczół to się boje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Na szczęście ja pszczoły obchodzę z daleka, a pająki mi nie przeszkadzają;)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia, Aniu, aczkolwiek za pająkami niekoniecznie przepadam. Za to zaintrygowała mnie miłosna pozycja ważek:):):)
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciekawą pozycje przyjmują, takiego miłosnego serduszka;)
      Buziaczki Gosiu:)

      Usuń
  8. No tak, na smrodek nie mamy wpływu :p Kochana, jak ja, uwielbiasz "polować" na stworzenia małe i duże ;) Piękne zdjęcia poczyniłaś. Pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia, ale to juz wiesz. Pająki rożne widziałam, ale takiego albinosa to jeszcze nie. Niezły ma kamuflaż 😃
    A na tego "smrodka", nie da się jakiegoś czaru rzucić, coby "spłonął ze wstydu" 😂😜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam, ale widocznie moje czary nie działają;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Robaczki i ślimaczki...
    A skąd ty wzięłaś białego pająka ??
    Pierwszy raz widzę coś podobnego ...
    Pozdrawiam Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam przyszedł;)
      Pozdrawiam Krysiu:)

      Usuń
  11. Biały pająk i kruszczyca złotawa najlepsze 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście złotawka, ale tablet wiedział lepiej. Tym razem go poprawiłam.

      Usuń
  12. no nie lubię pająkowatych... a ten biały to pożera wszystko na co natrafi... i do tego ma niewinną nazwę... kwietnik ; a fuu też go u siebie widzę
    inne fruwająco łażące lubię :)
    nie wiem jak Ty ale ja... czuję już nosem początek jesieni
    buźka Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za chwilę wszystko mi cały ogród zeżre, albo zasmrodzi:( Brrrr.
      Lubie chłodne lato, a o jesieni jeszcze nie chce myśleć, bo oznacza koniec wakacji;)
      Buziaczki:)

      Usuń
  13. Pająk - BRRRRRRRRrr ale cała reszta pięknie uchwycona ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu piękne zdjęcia choć ja z tych stworzeń to kwiatki wolę ;) A randapem próbowałaś, a może zdejmij wierzchni kawałek ziemi może uda Ci się usunąć grzybnie ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się wygrzebywać razem z grzybnią, ale ciężko jest, bo rosnie w krzewach lub w bylinach:(
      Dziękuję Beatko:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Ależ masz cudne pajaki! ten biały zachwyca! Masz też wprawne oko , zobaczyłas go na kwiatku w tym samym kolorze:) Nie mam arachnofobii:) Nie lubię ślimaczków bo sa szkodnikami, podjadają roslinki, ale też sa urzekające. Kwiaty pieknie kwitną, ot LATO!
    Aniu, obserwuję takiego bloga: http://lukaszluczaj.pl/sromotnik-bezwstydny-smaczny-grzyb-jadalny/ . Jest strona o sromotniku bezwstydnym okazuje sie, że możemy go jeść:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Aniu że młode jaja możemy jeść, ale wolę go nie mieć i nie jeść;)
      Buziaczki:)

      Usuń
  16. podziwiam jak zawsze Twoją umiejętność obfocenia malutkich drobiazgów

    OdpowiedzUsuń
  17. O mamusku jakie cudne fotki. Chyba pomyliłas zawod i rozminełas sie z powolaniem. Robisz genialnbe zdjecia i powinnas te umiejetnosc wykorzystac bardziej profesjonalnie. Jakies czasopismo?. Pajakow nie lubie, choc ten bieluski ma taki niewinny wyglad. Reszta fruwajacych i pelzajacych mi nie przeszkadza, dopoki nie żądli. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne zdjęcia!!! Urodzony fotograf z Ciebie:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz:)